Formulario de búsqueda

Acceso a la información

12 de Mayo de 2016
exposició
El MUPA mostra una visió europea de diferents cultures del món en l'exposició gràfica "La cara dels altres".
L'exposició està formada per reproduccions de gravats, dels segles XVIII i XIX, de la col·lecció particular de l'escriptor i antropòleg valencià Joan Francesc Mira.

L'anomenada crisi dels refugiats a la Unió Europea (UE), on milers de persones que fugen de la guerra, la fam i la misèria es juguen la vida intentant entrar en l'opulenta Europa, és un bon moment per a reflexionar sobre la interculturalitat, els drets humans i la visió que tenen els europeus de gents d'altres cultures del món que toquen les portes d'Europa demanant asil i ajuda humanitària. Refugiats frustrats i impotents davant la política de por a l'estranger i tancament de fronteres dels governs europeus. Dues cares, dues visions dels uns i dels altres.

 

Sempre ha sigut així? Què canvia d'aquesta imatge actual de pors i prejudicis entre europeus i gents d'altres continents respecte a la de segles passats? Si vols descobrir-ho vine al MUPA. L'exposició "La cara dels Altres. La imatge dels pobles 'exòtics' a l'Europa dels segles XVIII i XIX", es pot veure en la Sala de la Llotgeta del MUPA entre els dies 15 d'abril i 31 de maig. Es tracta d'una mostra itinerant, cedida pel Museu Valencià d'Etnologia, integrada per 93 reproduccions de gravats, dels segles XVIII i XIX, de la col·lecció particular de l'escriptor i antropòleg Joan Francesc Mira.

 

Els dibuixos ofereixen la visió europea d'altres cultures del món a través d'escenes de la vida quotidiana, costums i indumentària. "La cara dels Altres" presenta l'ideari exòtic generat pels viatgers europeus a terres d'Àsia, Amèrica i Àfrica durant els segles XVIII i XIX plasmat en la col·lecció de gravats de Mira.

 

En paraules del mateix Joan F. Mira, "es tracta d'una història fascinant: la història de com construir la cara i la imatge dels 'altres', quan no tenien màquines per fixar-la. Potser els nostres besavis dels segles XVIII i XIX projectaven també qui sap què fantasies. No sempre és el 'bon salvatge' o el 'salvatge brutal' que apareux dibuixat en els gravats". Una exposició molt gràfica acolorida i visual, amb un alt contingut intercultural que paga la pena visitar.