L'Ajuntament d'Aldaia ha posat en marxa un dispositiu a través del qual estan cridant telefònicament a les persones majors de la localitat per a saber si es troben en bon estat durant els dies de confinament a causa del Coronavirus. Així, des del consistori han atés ja a través d'este sistema a més de 1.500 persones majors per a interessar-se per les seues necessitats. “Quan detectem que la persona té alguna manca, posem immediatament en marxa l'operatiu dels Serveis Socials Municipals per a solucionar-ho”, assenyala l'alcalde, que a més comenta que “els majors estan mostrant-se molt agraïts cada vegada que reben la telefonada, cosa que ens dóna una mostra de la importància d'esta iniciativa, i del necessari que això és en una situació tan difícil com la que estem vivint”.
Així, Luján indica que per a poder atendre una part tan important de la població i de manera ràpida és necessari posar en marxa “un dispositiu el més ampli i potent possible”, per la qual cosa el mandatari explica que “hem pres la decisió de reconvertir el servei ‘*Prop del teu’ (prop de tu) d'acompanyament a les persones majors que vam posar en marxa a Aldaia en 2017, a ‘Prop de tu per telèfon’, i hem incorporat a personal de l'empresa pública municipal ‘Aldaia Pròxima’ per a dur-ho a terme. En este sentit, Luján insistix que “els treballadors i treballadores de ‘Aldaia Pròxima’ estan realitzant una labor fantàstica, la qual vull agrair públicament des d'ací. A nivell personal -continua Luján- sé que no és fàcil reconvertir el rol laboral propi, per exemple, des de les tasques en l'àrea d'esports cap a la realització de contactes telefònics, però estan demostrant que són uns professionals exemplars”.
Aliments i fàrmacs, però també soledat
Pel que respecta a esteprimer balanç, una part important de les necessitats que estan detectant a través d'estes crides estan referides a l'alimentació o els productes de farmàcia “la qual cosa solucionem a través del servei municipal de menjar a domicili i els serveis socials locals”, indica l'alcalde.
Per a completar el balanç, Luján puntualitza que per a les persones que detectem que poden estar en una situació d'especial vulnerabilitat, “activem un protocol especial a través del qual els cridem amb més freqüència, caps de setmana inclosos, per a reforçar el seguiment”.
Per part seua, la regidora d'atenció a les persones d'Aldaia, Empar Folgado, agraix “l'encomiable labor que tot l'equip humà dels Serveis Socials Municipals està realitzant estos dies”, i apunta que “ara és el moment de fer un pas al capdavant per a ajudar a totes les persones del nostre poble que el necessiten, este és la nostra missió i no escatimarem esforços a l'hora de dur-la a terme”. En la mateixa línia, Folgado llança un missatge de gratitud pública al cos de policia local, “que està vetlant per la nostra seguretat fent gala d'un lliurament i professionalitat màxima”.
En esta línia, Marta Romeu i José Martínez Luna, els edils al capdavant de les àrees de ‘Aldaia Pròxima’, Esports i Educació, també es mostren “molt agraïts” per “la dedicació i l'esforç” del personal de l'empresa pública municipal que ha sigut derivat al servei ‘Prop de tu per telèfon’ per a realitzar les telefonades a les persones majors, “perquè estan demostrant un lliurament total i una qualitat humana formidable”.

