- Junta de Govern Local
Segons Acord plenari de 28 de juny de 2016, vista la resolució d'Alcaldia núm. 1640/2015 de 9 de juliol de 2015 de Nomenament de membres de la Junta de Govern, règim de sessions, delegacions en la Junta de Govern i nomenament de Tinents d'Alcalde, 2015-2019.
Vista la resolució d'Alcaldia núm. 1798/2015 sobre Designació nominal de membres de la Junta de Govern Local 2015-2019.
Vista la resolució d'Alcaldia núm. 2582/2015 sobre Modificació membres de la Junta de Govern Local.
Considerant l'establit en el punt primer de la part resolutiva de la resolució d'Alcaldia núm. 1798/2015 sobre Designació nominal de membres de la Junta de Govern Local 2015-2019,
“Als efectes que puguen participar tots els grups polítics es produirà -a través del sistema de rotació- una alternança cada 9 mesos amb les baixes i altes corresponents que quedaran recollides en les pertinents Resolucions d'Alcaldia.”
Atenent que l'ordre de rotació comença amb el grup municipal Popular, designant al seu portaveu a la Sra. Carmen Jávega Martínez, com a membre de la Junta de Govern Local, i l'eixida del Sr. Juanjo Llorente Luque-Albert d'Esquerra Unida-Els Verds.
Vists els articles 20 i 23 de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, i 35, 41.3, 43, 44, 52, 114, 115 i concordants del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre.
La composició de la Junta de Govern queda com segueix:
- Comissions Informatives
- Normativa de les Comissions Informatives
Es regulen en els articles 123, 124, 125 i 126 del ROF.
Les comissions informatives, integrades exclusivament per membres de la Corporació, són òrgans sense atribucions resolutòries que tenen per funció l'estudi, informe o consulta dels assumptes que hagen de ser sotmesos a la decisió del Ple de la Comissió de Govern quan aquesta actue amb competències delegades pel Ple, excepte quan hagen d'adoptar-se acords declarats urgents. Igualment informaran aquells assumptes de la competència pròpia de la Comissió de Govern, i de l'Alcalde o President, que els siguen sotmesos al seu coneixement per expressa decisió d'aquells.
Les comissions informatives poden ser permanents i especials.
a) Són comissions informatives permanents les que es constituïxen amb caràcter general, distribuint entre elles les matèries que han de sotmetre's al Ple. El seu número i denominació inicials, així com qualsevol variació de les mateixes durant el mandat corporatiu, es decidirà mitjançant un acord adoptat pel Ple a proposta de l'Alcalde o President, procurant, en la mesura que es puga, la seua correspondència amb el número i denominació de les grans àrees en què s'estructuren els servicis corporatius.
b) Són comissions informatives especials les que el Ple acorde constituir per a un assumpte concret, en consideració a les seues característiques especials de qualsevol tipus. Aquestes comissions s'extingixen automàticament una vegada que hagen dictaminat o informat sobre l'assumpte que constituïx el seu objecte, llevat que l'acord plenari que les crec disposara una altra cosa.
En l'acord de creació de les comissions informatives es determinarà la composició concreta de les mateixes, tenint en compte les regles següents:
a) L'Alcalde o President de la Corporació, és el President nat de totes elles; no obstant això, la Presidència efectiva podrà delegar-la en qualsevol membre de la Corporació, a proposta de la pròpia Comissió, després de la corresponent elecció efectuada en el seu si.
b) Cada Comissió estarà integrada de manera que la seua composició s'acomode a la proporcionalitat existent entre els distints grups polítics representats en la Corporació.
c) L'adscripció concreta a cada Comissió dels membres de la Corporació que hagen de formar part de la mateixa en representació de cada grup, es realitzarà per mitjà d'un escrit del portaveu del mateix dirigit a l'Alcalde o President, i del que es donarà compte al Ple. Podrà designar-se, de la mateixa manera, un suplent per cada titular.
Els dictàmens de les comissions informatives tenen caràcter preceptiu i no vinculant. En supòsits d'urgència, el Ple o la Comissió de Govern, podrà adoptar acords sobre assumptes no dictaminats per la corresponent Comissió informativa, però, en aquests casos, de l'acord adoptat haurà de donar-se compte a la Comissió informativa en la primera sessió que se celebre. A proposta de qualsevol dels membres de la Comissió informativa, l'assumpte haurà de ser inclòs en l'orde del dia del següent Ple a fi de que aquest delibere sobre la urgència acordada, en exercici de les seues atribucions de control i fiscalització.
- Règim de funcionament de les Comissions Informatives
Les Comissions Informatives celebraran sessió ordinària una vegada al mes, en els dies i hores que establisca l'Alcalde o el seu respectiu President, els que podran, així mateix, convocar sessions extraordinàries o urgents de les mateixes. El President estarà obligat a convocar sessió extraordinària quan ho sol·licite la quarta part, almenys, dels membres de la Comissió. Les convocatòries de sessió hauran de ser notificades als membres de la Comissió, o al portaveu dels grups municipals, amb una antelació de dos dies hàbils, excepte les urgents. En tot cas, s'acompanyarà l'orde del dia de la sessió.
El funcionament de les Comissions s'ajustarà a allò que s'ha previst per a elles en el Reglament Orgànic Municipal i en el no previst en ell, en el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, i en el no previst en ells, en les disposicions que regulen el funcionament del Ple.
- Compossició de les Comissions Informatives per grups municipals
Les Comissions Informatives celebraran sessió ordinària una vegada al mes, en els dies i hores que establisca l'Alcalde o el seu respectiu President, els que podran, així mateix, convocar sessions extraordinàries o urgents de les mateixes. El President estarà obligat a convocar sessió extraordinària quan ho sol·licite la quarta part, almenys, dels membres de la Comissió. Les convocatòries de sessió hauran de ser notificades als membres de la Comissió, o al portaveu dels grups municipals, amb una antelació de dos dies hàbils, excepte les urgents. En tot cas, s'acompanyarà l'orde del dia de la sessió.
Compossició a 22 de decembre de 2015 - Competències de la Comissió Informativa de Recursos Humans, Economía Municipal, Ètica, Hisenda, Administració, Joventut, Gobern Obert i Transparència
Com a Comissió informativa entendrà dels assumptes relatius a les Àrees d'Economia i Hisenda, Administració i Joventut, i en especial els que s'enquadren en les matèries següents:
- Economia i Hisenda:
- Gestió Pressupostària
- Gestió Tributària
- Preus Públics
- Processos d'ordenació dels ingressos i despeses
- Segurs
- Anàlisis i control economicofinancer i pressupostari
- Inspecció fiscal
- Informació i estadística economicofinancera
- Comptabilitat pressupostària i economicofinancera
- Tresoreria i recaptació
- Comptabilitat de Tresoreria
- Gestió de crèdit i relacions amb institucions financeres
- Administració:
- Òrgans de Govern i Administració. Funcionament i Règim Jurídic
- Selecció, gestió i règim jurídic del personal i llocs de treball
- Règim econòmic del personal. Negociació col·lectiva. Seguretat Social
- Organització i mètodes de treball
- Règim jurídic de la contractació
- Informació administrativa
- Processos electorals. Consultes populars
- Estadística municipal
- Joventut:
- Informació juvenil
- Associacionisme i participació juvenil
- Activitats formatives i recreatives per a la joventut
- Mitjans de comunicació social: premsa, ràdio, televisió
- Comissió Informativa d´Urbanisme, Activitats, Planejament d´Infraestructures, Sostenibilitat, Medi Ambient i Horta
Aquesta Comissió tractarà els assumptes enquadrats en l'Àrea d'Urbanisme, Obres i Serveis i, especialment, els relacionats amb les següents matèries:
Urbanisme, obres i serveis, Oficina Tècnica, Brigada d'Obres i Serveis i Consum
- Comissió Informativa d´Atenció a les Persones
Aquesta Comissió tractarà dels assumptes enquadrats en l'Àrea de Promoció Social i Econòmica i, especialment, dels relacionats amb les següents matèries:
Benestar Social, Igualtat, Formació i Ocupació, Protecció Social, Seguretat Ciutadana, Habitatge, Cooperació, Salut, Protecció de la Infància, Nuclis Familiars i Participació Ciutadana.
- Comissió Informativa de Ciutadania
La Comissió tractarà els assumptes relacionats amb l'àrea d'Educació, Cultura, i Esports i, especialment, dels relacionats amb les següents matèries:
Educació, Desenvolupament i Projecció de la Cultura, Promoció Lingüística del Valencià, Festes i Tradicions i Esports
- Grups PolíticsDocuments
- Constitució dels Grups Polítics Municipals
La Alcaldía, de conformidad con lo previsto en el artículo 25 del Reglamento de Organización, Funcionamiento y Régimen Jurídico de las Entidades Locales, da cuenta al Pleno de que mediante escrito dirigido al Presidente y dentro del Plazo reglamentario, los concejales se han constituido en Grupos Políticos en los que se integran a efectos de su actuación corporativa.
Grupo Socialista de AldaiaGrupo PopularGrupo Ciudadanos-Partido de la CiudadaníaGrupo Si Se Puede-Si Que Es PotGrupo Compromis per AldaiaGrupo Esquerra Unida-Els Verds
Organització 2015-2019

















































