- ADL i Comerç
La "Agència de Desenvolupament Local" és el departament municipal que dissenya i executa les polítiques de l'Ajuntament d'Aldaia en referència a:
- Orientació professional
- Colocació i assessorament a empreses
- Formació i qualificació per a l'ocupació
- Assessorament per a l'autoocupació i emprenedoria
- Activitat i Promoció Econòmica
- Cooperació i consolidació empresarial i comercial
Té com a objectiu principal activar els mecanismes necessaris per al foment del teixit empresarial local i la integració soci laboral dels ciutadans i ciutadanes a través de la generació de programes de formació, ocupació i desenvolupament local.
A qui es dirigeix?
Està dirigit a persones desocupades que:
- Busquen el seu primer treball
- Necessiten ajudes per a elaborar el seu CV o millorar-lo, o desitgen superar una entrevista de treball.
- Necessiten assessorament per a decidir el seu objectiu professional.
- Sol·liciten informació de beques, ajudes, programes d'inserció laboral.
- Persones ocupades i desocupades que vulguen formar-se per a una ocupació i vulguen actualitzar els seus coneixements.
- Futurs empresaris i empresàries que vulguen iniciar un negoci.
- Empresaris i empresàries que vulguen consolidar la seua empresa o comerç i busquen assessorament dels diferents recursos existents per a la seua activitat.
- Empresaris i empresàries que busquen col·laboració a l'hora de cobrir llocs vacants de personal en la seua empresa.
- Agència tributària
L'Oficina municipal situada en la C/ San Francisco Núm.6 acull els serveis de Recaptació, Punt d'Informació Cadastral (PIC) i Gestió Tributària Municipal.
L'Agència Tributària Municipal té per finalitat el desenvolupament de les actuacions administratives necessàries perquè el sistema tributari de l'Ajuntament d'Aldaia s'aplique amb generalitat i eficàcia als obligats tributaris, mitjançant procediments de gestió, liquidació, inspecció, recaptació i revisió dels actes tributaris municipals, així com l'aplicació dels altres recursos públics la gestió dels quals li corresponga o se li encomane.
En el compliment de les seues finalitats, l'Agència Tributària Municipal es regeix pels principis d'eficiència, suficiència, agilitat i unitat en la gestió.
En les oficines municipals situades en la C/ Sant Francesc Núm.6 s'exerceixen les següents competències
La gestió, liquidació, inspecció i revisió dels actes tributaris municipals.
- La recaptació en període voluntari i executiu dels ingressos de dret públic de l'Ajuntament i d'aquells altres la gestió dels quals se li encomane.
- La tramitació i resolució dels expedients tributaris relatius als tributs la competència gestora dels quals tinga atribuïda
- Col·labora en la proposta, elaboració i interpretació de les normes tributàries pròpies de l'Ajuntament.
- L'anàlisi de les previsions d'ingressos públics i col·laboració amb els departaments d'Intervenció i Tresoreria de l'Ajuntament d'Aldaia.
- La col·laboració amb altres institucions públiques en les matèries objecte de l'Agència.
- En general, totes aquelles competències no especificades anteriorment i que estiguen relacionades amb la gestió dels recursos que corresponguen a l'Agència o li hagen sigut encomanats.
Per tal d'agilitzar pots escriure al nostre correu electrònic general: agenciatributaria@ajuntamentaldaia.org
Per a temes de recaudació: informacionaldaia@atenciontributaria.esCITA PRÈVIA al 960455082 en horari de 9:00 a 19:00h.
- Atenció a les persones: Polítiques inclusives
Mitjançant l'Àrea Serveis Socials, l'Ajuntament d'Aldaia atén els objectius que li encomana la legislació vigent sobre Serveis Socials, (Llei 3/2019, de 18 de febrer), garantint, en condicions d'igualtat, equitat i justícia, el dret subjectiu al Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
Ofereixen una Atenció integral: qualsevol prestació centrada en la persona, família o unitat de convivència.
Principis orientadors de la intervenció.
- La prevenció, tractament i eliminació de qualsevol causa o situació de marginació o desigualtat social.
- Promoció de l'autonomia i desenvolupament personal.
- Promoció de la inclusió i de la cohesió social.
- Perspectiva comunitària.
- La coordinació dels recursos i de les iniciatives públiques i privades, així com dels aspectes socials dels sistemes sanitaris i educatius.
- El ple desenvolupament de la persona en el si de la societat i el foment de la solidaritat i de la participació ciutadana en el camp dels Serveis Socials.
- Biblioteca
La Biblioteca Pública Municipal és un servei gratuït que ofereix l’Ajuntament d’Aldaia, que té com a objectius principals satisfer les necessitats de formació, lectura i informació, fomentar i promocionar la lectura, així com ser un centre d’accés a les noves tecnologies i d’oci cultural.
Podeu trobar llibres, discos, documents electrònics premsa i revistes.
La Biblioteca ofereix els seus serveis a la población de totes les edats.
- Desenvolupament i Projecció de la Cultura
Des de l’Àmbit de Desenvolupament i Projecció de la Cultura de l’Ajuntament d’Aldaia s'impulsa l'enriquiment cultural del municipi a través de les arts escèniques, les arts plàstiques i el patrimoni històric i cultural en totes les seues vessants.
A més, es considera la promoció i la normalització del valencià un dels eixos essencials de l’activitat municipal.
Des de l'Àrea de Cultura es gestionen els programes que es realitzen al TAMA (Teatre Auditori Municipal d'Aldaia), el Teatre del Mercat, la Casa de la Música, el MUPA (Museu del Palmito d'Aldaia), AVIVA Aldaia-Agència de Promoció del Valencià, l'Espai d'art del Centre Matilde Salvador, el Templet de la Plaça d'Europa i l'espai d'art Plaça Major.
- Educació
El Departament d’Educació de l’Ajuntament d’Aldaia té entre altres, els següents objectius:
- Coordinar i contribuir al millor funcionament del procés d’escolarització i a la acció educativa.
- Recolzar l’escolarització dels xiquets ixiquetes.
- Donar suport a les AMPES.
- Ajudar a les famílies mediant beques i ajudes.
- Orientació i prevenció de l’absentisme escolar.
- Govern Obert
El Govern Obert té com a objectiu que els ciutadans i ciutadanes col·laboren en la creació i millora dels serveis públics, i així es cree una comunicació permanent, transparent i bidireccional entre la ciutadania i l'Ajuntament a través de la col·laboració, la transparència i la participació.
Diferents campanyes i consultes, així com les xarxes i altres vies de comunicaicó, pretenen estar en constant contacte entre l'administració i la seua ciutadania.
Com accedir a la Seu ElectrònicaCom pagar els teus tributs onlineCom sol·licitar la beca de material escolar - Recursos Humans
El Departament d'Organització i Recursos Humans té com a funcions les següents:
- Tramitació i seguiment dels expedients del personal de l'Ajuntament tant funcionari com laboral.
- Assessorament jurídic a la Corporació Municipal en matèria d'organització i recursos humans.
-
Tramitació dels expedients i gestió dels procediments següents:
- Confecció de la plantilla i catàleg de la relació de llocs de treball, Oferta d'Ocupació Pública.
- Selecció de personal: Confecció de bases reguladores de procediments selectius i borses de treball.
- Situacions del personal i sol·licituds de llicències i permisos.
- I.T., Invalidesa Permanent i Jubilacions.
- Afiliacions, altes i baixes a la Seguretat Social.
- Drets sindicals, negociació col·lectiva i eleccions sindicals.
- Formalització de contractes laborals, pròrrogues, denúncies, extinció i la seua tramitació.
- Expedició de certificats d'empresa, prestació de serveis, etc.
- Gestió en matèria d'assistència sanitària dels funcionaris, Mútua d'Accidents de Treball i malaltia professional.
- Seguiment i coordinació de la política de prevenció de riscos laborals i vigilància de la salut.
- Control de l'horari de treball i confecció del calendari laboral i del pla de vacances.
- Gestió de nòmines de tot el personal de l'Ajuntament i assistències de sessions a òrgans col·legiats.
- Registre de personal; llibres d'empresa.
- Seguretat Ciutadana
És una àrea que treballa per assegurar la convivència pacífica, eradicar la violència i ordenar les vies i espais públics, en general, així com evitar la comissió de delictes i faltes contra les persones i els seus béns.
*NOVA LLEI DE TRÀNSIT 2022:
Recentment la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària vigent des de 2015 ha sigut modificada per a donar lloc a una nova Llei de Trànsit, la qual entrarà en vigor al març de 2022. El seu objectiu principal és reduir la sinistralitat i reforçar la seguretat viària al nostre país.Els canvis que es recullen en la nova Llei destaquen per un enduriment de les sancions, que a més d'econòmiques, en molts casos aniran acompanyades amb la pèrdua de punts. A partir d'ara, sempre que no s'hagen perdut tots els punts i/o produït una retirada del permís de conduir, els conductors hauran de passar dos anys sense cometre infraccions per a recuperar el saldo inicial de 12 punts amb possibilitat de sumar 2 més mitjançant els cursos de conducció segura certificats per la DGT.Totes les mesures recollides en la Nova Llei de Trànsit, així com tots els esforços destinats a complir-la, tenen un sol objectiu: la sinistralitat zero al nostre país.
Per a més informació pot consultar estar-la en:
- Urbanisme i Medi Ambient
El departament d'Urbanisme i Medi ambient assumeix la prestació dels serveis municipals relatius a la millora i manteniment del nostre poble, el funcionament de la infraestructura i l'ordenació del territori.
L'Ajuntament, amb la implicació de la ciutadania, tracta de garantir un espai públic de qualitat amb una millor accessibilitat, una mobilitat activa i sostenible i la protecció del medi ambient.
En aquest departament es desenvolupen la totalitat de gestions relatives a la concessió de llicències urbanístiques, obres, activitats, tramitació d'expedients de disciplina urbanística i elaboració de projectes municipals.
- Servicis administratius
Els serveis administratius municipals es dediquen a oferir tot tipus de gestió de tràmits de la ciutadania, com ara:
-
Registre General d'Entrada: Presentació de sol·licituds municipals (llicències, impostos, domiciliacions...)
- Finestreta Única
- Signatura Digital
-
Empadronament
- Certificats i Gestió
- Cerimònies Civils (Matrimoni civil...)
- Recollida d'ensers
- Consultes sobre la localitat
- Informació sobre els servicis i activitats municipals
- Fe de vida
- Cementeri
- OMIC (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor)
Departaments Municipals










